• Wiele lat doświadczenia

    Wiele lat doświadczenia i niezbędne wyposażenie gwarantuje wysoką jakość świadczonych usług. U nas nic nie pozostaje przypadkowi. Dostęp do fabrycznych danych gwarantuje długotrwałą eksploatację po naprawie.

  • Żaden model nie ma przed nami tajemnic

    Czy to najnowszy model, czy zabytkowy, u nas znajdzie najlepszą obsługę. Wszystkie auta traktujemy jak własne. Dysponujemy dostępem do najlepszych części na rynku, a dla klientów "budżetowych" oferujemy części o najlepszym współczynniku jakość/cena.

  • Elektronika

    Oferujemy kompleksową obsługę sterowników silnika, immobilizerów i innych komponentów elektronicznych. Posiadamy w ofercie "czyste" sterowniki do silników benzynowych i diesla.

  • Części

    Nie musisz tracić czasu na poszukiwanie części. Gwarantujemy dostęp do najlepszych części w konkurencyjnych cenach. W przypadku braku dostępności części, dysponujemy zapleczem umożliwiającym regenerację lub dorobienie wymaganych podzespołów.

  • Pełne wsparcie

    Nawet w przypadku problemów beznadziejnych, u nas znajdziesz pomoc. Bez generowania zbędnych kosztów i problemów. Bierzemy "na siebie" wszystkie problemy.

F.L.AR-ITAL

Serwis samochodów włoskich

  tel: 577-622-027             tel: 602-240-284

 flar_ital@op.pl

Zima, JTD i wyciek oleju

Nastała zima, tym razem mróz trzyma regularnie, a nasze JTD dzielnie znoszą przeciwności... Niestety, wydaje nam się, że wszystko jest w porządku, mimo minus 20, auto odpala i ruszamy do pracy... Obawy buduje ubytek oleju, jego ślady w komorze silnika i pod autem. To nie nagły wyciek spowodowany zużyciem uszczelki tylko zemsta silnika za krótkie trasy i w konsekwencji ciągłe jego niedogrzanie. Problem dotyczy przede wszystkim silników JTD 16V i 20V, a winowajcą jest kondensat wodny w układzie przewietrzania silnika, zwanym odmą. Zamarznięcie kondensatu skutkuje zamknięciem tego układu i wręcz wybuchowe rozszczelnienie silnika. Pół biedy kiedy gazy znajdą ujście w samym układzie odmy lub przez bagnet, skończy się to ubytkiem oleju, brudem pod maską i koniecznością uszczelnienia odmy tudzież włożeniem bagnetu na swoje miejsce. Niestety, często gazy uchodzą wypchniętym uszczelniaczem wałka rozrządu lub wału. Awaria jest bardzo poważna, gdyż w krótkim czasie stracimy cały olej w silniku, a dodatkowo zniszczymy pasek rozrządu i MV.

Aby uchronić się przed taką usterką należy wykonać kompleksowe czyszczenie układu "odmy". Jeśli nie udało się to przed zimą to należy zrobić to jak najszybciej. Zapraszamy na przegląd odmy i jej czyszczenie.